-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Rolls-Royce test composiet fan systeem

Rolls-Royce heeft testvluchten uitgevoerd met nieuwe koolstof-titanium turbinebladen, die bedoeld zijn voor de nieuwe motor­programma’s UltraFan en Advance. De nieuwe turbinebladen werden getest op de Trent 1000 ALPS (Advanced Low Pressure System technologie) motoren die op de Rolls-Royce 747 test bed gezet waren.
Tijdens de testvlucht werd gekeken hoe de motor opereert bij luchtstromen van de zijkant (crosswind). Met het succesvol afronden van de testen kan het programma door naar de volgende fase. Het gebruik van composietbladen samen met de eveneens van composiet vervaardigde motorkap zou zo’n 680 kg aan gewichtsbesparing per vliegtuig moeten opleveren, wat overeenkomt met zeven extra passagiers.
De nieuwe motoren van het Advance-programma moeten vanaf 2020 verkrijgbaar zijn en kunnen volgens Rolls-Royce zo’n 20 % brandstofbesparing opleveren. De UltraFan-motoren kunnen door verstelbare composietbladen zelfs 25% besparing opleveren en zijn vanaf 2025 leverbaar.

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy