-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Ryanair introduceert nieuwe cabine voor betere reiservaring

DUBLIN - Prijsvechter Ryanair is bekend vanwege z'n scherpe tarieven waarbij passagiers voor bijna niks kunnen vliegen. Een van de redenen voor het grote succes is daarnaast ook het vliegen vanaf secundaire luchthavens waarbij lagere tarieven kunnen worden gehanteerd. Daarnaast verkiezen steeds meer mensen voor vliegen vanaf regionale luchthavens vanwege de goede bereikbaarheid. De Ierse prijsvechter is echter ook bekend dat het niet altijd zo goed is met haar personeel. Vliegend personeel (zowel piloten als cabin attendants) moeten flexibel zijn en in staat zijn de ene maand gestationeerd te zijn in Polen, en een aantal maanden later in bijvoorbeeld Ierland.

Maar de prijsvechter liet vorig jaar weten haar concept flink aan te passen. Zo introduceerde zij nieuwe routes vanaf primaire luchthavens, zoals Brussels National om op die manier de concurrentie aan te gaan met nationale luchthavens en andere prijsvechters. Luchtvaartmaatschappij lijden al jaren onder grote internationale druk door hevige concurrentie. Op intercontinentale vluchten (met name naar Azie en Afrika) is er veel concurrentie van ME3 maatschappijen, te weten Emirates Airline (Dubai, Verenigde Arabische Emiraten), Etihad Airways (Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten) en Qatar Airways (Doha, Qatar). Op Europese vluchten daarentegen zijn Ryanair, Easyjet, Norwegian, Wizz en Vueling zwaargewichten. Om die reden blijven passagiers toch nog uitgebreid kiezen voor nationale maatschappijen, die over het algemeen op gunstiger tijden vliegen. Ook is het bij deze prijsvechters niet mogelijk om bagage (waar je toch al voor moet betalen) door te labelen op een andere vlucht, waardoor het aantal aangeboden bestemmingen vrij beperkt is.

Ryanair daarentegen lanceerde vorig jaar een programma waardoor het imago van de maatschappij moet worden verbeterd. Zo kregen passagiers bij het inchecken een stoelnummer toegewezen en was hiermee het dringen bij het instappen verleden tijd. De introductie van nieuwe cabines hoort daarbij zei topman Michael O'Leary. De huidige cabines zijn volgeplakt met reclame en de flight safety cards zijn vervangen door een sticker versie die op de stoel voor je is geplakt.

Vliegtuigbouwer Boeing biedt diverse mogelijkheden voor de cabine's in een Boeing 737 en een daarvan is het Sky Interior, waarbij gebruik wordt gemaakt van rustige LED-verlichting en extra grote bagagebakken. De maatschappij heeft nog tientallen Boeing 737-800s in bestelling en is de launch customer voor de nieuwe Boeing 737MAX-200, een versie die is afgeleid van de MAX-800 maar iets meer passagiers kan vervoeren. Waarschijnlijk zullen de nieuwe cabines standaard worden ingebouwd bij nieuwe leveringen. Of de Ierse prijsvechter haar vloot van ruim 300 737s laat ombouwen is bij ons niet bekend.

(C) Ruud Bouwknegt - Ryanair

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy