-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Deal ANA en SkyMark mogelijk rond

TOKIO - De redding voor de Japanse maatschappij SkyMark lijkt nabij, nu de maatschappij met All Nippon Airways, vliegtuigbouwer Airbus, motorfabrikant Rolls-Royce en lessor CIT Aerospace een overeenkomst heeft gesloten. De aandeelhouders van de maatschappij konden stemmen tussen een overname door ANA, waarbij SkyMark blijft opereren onder een eigen naam, of een overname door het Amerikaanse Delta Airlines. Het overgrote merendeel van bijna 2/3 stemde voor de overname van landgenoot All Nippon Airways.

Hoewel details nog ontbreken, melden sommige bronnen dat de overname ook een garantstelling biedt voor de A380s. Een order voor acht van deze superjumbo's werd in 2010 geplaatst en ondanks dat Airbus al in een vergevorderd stadium van assemblage was, besloot de Japanse maatschappij de order te annuleren. Dit leidde tot extreem hoge boetes (ruim $900 miljoen), boetes die de maatschappij niet kon betalen. Door de deal met ANA zou de toekomst van de acht A380s zeker zijn en zou er zelfs overleg zijn gepleegd om extra A380s af te nemen.

ANA heeft een groot aantal Boeing 777-300ERs en 787s in de vloot waarmee intercontinentaal wordt gevlogen. De meeste vliegtuigen zijn echter voorzien van vier klassen, waardoor het aantal stoelen beperkt is. Door de inzet van A380s op de drukste routes zoals Londen en Los Angeles in te zetten, kunnen aanzienlijk meer passagiers worden vervoerd, wat lagere kosten meebrengt voor ANA en de winstmarge flink vergroot.

(C) Aria H Kanzaki

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy