-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Boeing presenteert de nieuwe 737MAX

RENTON - De Amerikaanse fabrikant Boeing heeft tijdens een ceremonie het prototype van de nieuwe 737MAX getoond. De nieuwe 737MAX is voorzien van een nieuw type motor, enkele aerodynamische modificaties en split scimitar winglets. Hierdoor is het vliegtuig volgens Boeing niet alleen ruim 20% zuiniger, het geluidsniveau is 40% lager dan de huidige generatie 737s. De fabrikant verwacht in het eerste kwartaal de eerste vlucht uit te zullen voeren. Het eerste vliegtuig wordt in het derde kwartaal geleverd aan Southwest Airlines.

De MAX familie is de 4e 737 generatie na de First Generation (de 737-100 en de 737-200), de 737 Classic Generation en de 737 Next Generation. Alle vliegtuigen worden standaard geleverd met Boeings innovatieve Sky Interior, waarbij gebruik wordt gemaakt van LED-verlichting. De grotere bagagebakken hebben o'n 50% extra capaciteit en maken slim gebruik van de hoogte, zodat trolleys van een standaardformaat rechtop kunnen worden geplaatst.

Op dit moment zijn er zo'n 2800 nieuwe 737MAX vliegtuigen besteld. De grootste klanten zijn: Southwest Airlines (200), Lion Air Groep (201), Ryanair (100), United (100), American Airlines (100) en Norwegian Air Shuttle (100). Daarnaast hebben ook onder andere GECAS, AerCap en Air Lease Corporation grote orders voor Boeings nieuwste 737 geplaatst. De 737MAX wordt aangeboden in vier varianten:

  • De 737 MAX 7: ontwikkeld uit de 737-700, dit is de kleinste versie die Boeing aanbiedt. Deze biedt plaats aan ongeveer 149 passagiers in één klasse, of 126 passagiers in twee klassen.
  • De 737 MAX 8: ontwikkeld uit de 737-800. Het is het belangrijkste model waarvan de meeste zijn besteld. Deze versie heeft een capaciteit van ongeveer 175 passagiers in één klasse, of 162 passagiers in twee klassen.
  • De 737 MAX 200: ontwikkeld uit de 737-800. Dit is een speciale versie met een extra hoog aantal stoelen. Dit type is hierdoor uitermate geschikt voor prijsvechters. Ryanair heeft 100 van deze versie besteld en zal ze voorzien van 199 stoelen in één klasse.
  • De 737 MAX 9: ontwikkeld uit de 737-900, dit is de grootste versie die wordt aangeboden. Deze variant biedt plaats aan maximaal 220 passagiers in één klasse, of aan 180 passagiers in twee klassen.

Voor meer foto's, klik hier.

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy