-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

DELHI - Nu het Indiase Kingfisher op het punt staat failliet te gaan, worden direct ingrijpende acties ondernomen. Zo zullen er op een korte termijn intercontinentale bestemmingen sneuvelen. Welke routes er worden opgeheven is nog onbekend. Inmiddels is één A330-200 teruggevlogen in het Verenigd Koninkrijk. Maar ook het regionale netwerk zal niet bespaard blijven, het bedrijf wil het aantal dagelijkse vluchten met ruim de helft terugschroeven, van 370 naar 175 vluchten.

Het bestuur heeft uitstel van betaling van belastingen aangevraagd bij de regering. Enkele van Kingfishers bemanningsleden hebben de afgelopen weken al ontslag ingediend nadat zij sinds december geen loon hebben ontvangen. Veel piloten zijn naar concurrent IndiGo overgestapt. Volgens critici is dit de enige winstgevende luchtvaartmaatschappij in India. Ook de nationale luchtvaartmaatschappij Air India verkeert in financiële problemen.

Kingfisher heeft het al langer moeilijk. Door de gestegen tarieven voor olie en de toenemende concurrentie zag de luchtvaartmaatschappij haar verlies in 2010 verder stijgen naar $90 miljoen in het vierde kwartaal. Ook de vliegtuigen lijken sinds eind 2011 minder gevuld te zijn. Waar zij eerst scoorde met een ruime 83% bezettingsgraad, daalde dit getal naar 75% begin deze maand.

Critici beweren dat Kingfisher Airlines nooit winstgevend is geweest sinds de oprichting in 2005.

Zodra meer bekend is van geannuleerde vluchten, zullen we dat op Aircrafts.nl plaatsen.

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy