-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Delta Airlines eerste A320-klant voor nieuwe assemblagefabriek

TOULOUSE - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Airlines heeft gisteren 30 nieuwe A321s en tien extra A330-300s besteld. De A321s zijn van de huidige generatie maar worden wel voorzien van sharklets. De toestellen zullen vanaf 2016 geleverd worden. De luchtvaartmaatschappij en vliegtuigbouwer Airbus zijn overeengekomen dat de toestellen een van de eerste vliegtuigen zal zijn die worden gebouwd bij de nieuwe assemblagefabriek in Mobile, Alabama. Airbus bezit momenteel drie fabrieken waar de succesvolle A320-familie wordt geproduceerd. In Hamburg en Toulouse worden A318s, A319s, A320s en A321s gebouwd voor alle klanten terwijl in China een productielijn is opgezet, exclusief voor Chinese luchtvaartmaatschappijen. Vanaf 2016 komt daar het Amerikaanse Mobile bij. 

Delta Airlines zal alle 30 A321s in 2016 en 2017 in ontvangst hebben genomen. Het type is nieuw in de vloot. Wel vliegt de Amerikaanse carrier al met de kleinere A319 (57 toestellen) en de iets grotere A320 (69 toestellen). Ook staan er nog orders open voor vijf A319s en twee A320s; een bestelling die destijds werd geplaatst door Northwest Airlines. Of Delta Airlines deze bestelling gaat omzetten voor grotere toestellen is niet bekend. De toestellen worden voorzien van CFM International CFM56-5Bs; dezelfde soort die momenteel gebruikt wordt voor de A319 en A320.

Delta Airlines zal bovendien de eerste airline zijn die de A330-300 in gebruik neemt met een verhoogd startgewicht. Deze 242 ton versie is in staat verder te vliegen dan de huidige generatie en worden vanaf 2015 geleverd. Delta heeft voor deze toestellen gekozen voor de General Electric CF6-80E1s in plaats van de Pratt & Whitney PW4000s die momenteel gebruikt worden.

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy