-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

TRIP - Eerste A350 vlucht China Airlines

SCHIPHOL - Onze nationale luchthaven stond gisteren centraal bij de introductie van de eerste A350 door China Airlines op het intercontinentale netwerk. Sinds 9 januari vervangt de tweemotorige, hypermoderne A350 de viermotorige A340-300 op de non-stop route Taipei-Amsterdam. De SkyTeam maatschappij introduceert met het nieuwe type niet alleen a 'whole New experience' voor Business Class en Economy Class passagiers.

Nieuw aan boord, en op deze route, is de Premium Economy Class. Vier rijen met 7 stoelen per rij (2-3-2) staan in het toestel opgesteld. Met extra beenruimte, stoelen die veel verder naar achteren kunnen en een groter Inflight Entertainment Systeem betekent dit een nieuwe stap op het gebied van comfort op intercontinentale vluchten.

Aviationinfo.nl was gisteren exclusief aanwezig. De evenementen begonnen bij gate G3, waar onder andere de CEOs van China Airlines en KLM (Pieter Elbers) en een vertegenwoordiger van Schiphol een speech werd voorgelezen. Even voor 2'en werd de ceremoniële rode lint doorgeknipt en hiermee werd het startsein gegeven voor het bezoeken van het toestel.

Opvallend aan de A350 van de Taiwanese SkyTeam maatschappij is de rustieke kleur- en vormgeving van de cabine. Er is veel gewerkt met houttinten en als detail komt blauw overal in terug; in lampjes, stoelen en zelfs in het uniform van het cabinepersoneel. Waarom? Taiwan is een eiland dat omringd wordt door oceaan, vandaar de kleur blauw.

Uiteraard was er ook een mogelijkheid tot het bezoeken van de cockpit welke zeer ruimtelijk is vormgegeven. Vier grote LED-schermen voorzien de twee vliegers van alle noodzakelijke informatie zoals hoogte, snelheid, brandstofverbruik en vermogen.

Na een geweldige tour door het toestel, waarbij het cabinepersoneel ook nog het een en ander demonstreerde, was het tijd de A350 weer te verlaten. Dit zodat het vliegtuig gereed kon worden gemaakt voor het baarden want het was inmiddels een klein uur voor vertrek. Ondertussen werd de pers geïnformeerd dat er een bus beschikbaar werd gesteld voor het maken van foto's vanaf het platform. Het ging er wel om spannen; het zicht werd steeds beperkter en ook de zon ging langzaam onder. Exact volgens dienstregeling werd de B18901 gepushbackt en werd deze tussen G7 en G9 geparkeerd, perfect opgesteld voor de pers. Hierdoor was een perfect uitzicht op de Mikado Pheasant, een van de meest markante vogels te zien op het eiland.

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy